اطلاعیه نهضت مقاومت ملی ایران

در مورد شیوهٔ ابراز «همدردی»

خوش بُوَد گر مِحَک تجربه آید به میان

تا سِیَه‌روی شود هر که در او غش باشد

حافظ

آقای علی شاکری‌زند در روز چهارشنبه، ۴ شهریور ۱۴۰۳، در مقاله‌‌‌‌‌‌‌ای که تحت عنوان : « ‌‌نهضت مقاومت ملی ایران در اندوه تراب مستوفی یار دیرینی از دست‌رفته» نوشت، ادعا کرد که آقای ابوتراب مشیر مستوفی در دو سه سال اخیر یعنی از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴،  به چنان ضعف حافظه‌ای دچار شده بود که حتی کوشش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و خدمات پرارج خود را نیز به یاد نمی‌آورد.

علی شاکری‌زند، این مدعیِ دارنده‌ی مقام ریاست مادام‌العمر در تشکیلات نهضت، تشکیلاتی که دکتر شاپور بختیار، برای مبارزه با نظام قهقرایی مبنی بر فتنه خمینی و به‌منظور آموزش دموکراسی و بکاربرد آن در زندگی روزمره، به امثالِ شاکری‌ پایه‌ریزی کرد، برای اثبات ادعا‌های خود از توسل به سالوس و ریا شرم نمی‌کند. در قالبِ تعریف و تمجید ریاکارانه از یک شخص، خشم و کینه‌ی خود نسبت به وی را، آنهم بعد از مرگش، بروز می‌دهد.

شاکری‌ در مقاله‌ی مذکور گرفتار قیاس به نفس شده و خود به‌یاد نمی‌آورد که آقای تراب مستوفی، در مراسم‌ ۶ اوت ۲۰۲۳ در مونت‌پارناس ـ پاریس ـ حضور داشته؛ در آنجا سخنرانی کرده؛ و در جمع دوستان خود ـ هیأت اجرائی ـ با صدای رسا و با همان لهجه فصیح و شیرینش سرود نهضت، اثر هنری ارزنده‌ای که در واقع با همت او تهیه شده، را خوانده‌ است.

ای کاش آقای علی شاکری‌زند یک لحظه از کنج صندوق‌خانه افکار تیره‌اش به بیرون می‌نگریست و از موهبت تابشِ آفتاب حقیقت و واقعیت طرفی می‌بست.

ایران هرگز نخواهد مرد

چهارشنبه، ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۴

نهضت مقاومت ملی ایران

Print Friendly, PDF & Email

مطالب مرتبط