عاقبت خطرناک ماجراجویی‌های جمهوری اسلامی

ماجراجویی‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی سرزمین ایران را شاید به‌شکلی بی‌سابقه در معرض تهدید و دست‌اندازی از سوی بیگانگان قرار داده است. تداوم سیاست‌های حکومت در تسلیح و تقویت نیروهای نیابتی به بهانه‌ی مبارزه با اسرائیل از زمان روی کار آمدن اسلامگرایان و ترویج فتنه‌ی خمینی تحت لوای صدور انقلاب اسلامی جز افزایش تهدید برای تمامیت ارضی ایران در پی نداشته است.

اینک در تازه‌ترین تحول، میزبانی جمهوری اسلامی از سران گروه‌های تروریستی فلسطینی در شرایطی که آتش بحران در منطقه شعله‌ورتر از هر زمان شده بهانه‌ای به دست دولت راستگرای بنیامین نتانیاهو که او نیز از قضا در کمر همت بستن به فروپاشی سرزمین ایران با سران حکومت جمهوری اسلامی همسوست، داد تا با یک تیر دو نشان بزند؛ از یک‌سو اسماعیل هنیه، از سران سابقه‌دار گروهک حماس را که عامل دور جدید خشونت در منطقه بوده، نابود کند و هم با صورت دادن این اقدام در خاک ایران زمینه را برای رویارویی احتمالی مساعد کرده و سران جمهوری اسلامی را در راستای هدفشان که جز تحویل زمین سوخته نیست یاری رساند.

طرفه آنکه این رخداد در آستانه‌ی سالگرد ترور ناجوانمردانه‌ی دکتر شاپور بختیار به دست عوامل جمهوری اسلامی رخ می‌دهد که در آستانه‌ی روی کار آمدن حکومت اسلامی، از سر دلسوزی و میهن‌دوستی هشدار داد «اینان مأموریت دارند کشور را به نابودی ببرند».

از ابتدای سال جاری در ایران، تنش‌ها بین جمهوری اسلامی و اسرائیل به حد بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و این‌بار اقدام منتسب به اسرائیل که فارغ از چرایی و چگونگی آن، در کنار سایر ابعاد بحران، منطقه‌ی خاورمیانه را با خطر جنگی گسترده مواجه کرده بیش از هر جایی تمامیت ارضی ایران را در معرض تهدید قرار می‌دهد، آن هم درست زمانی که به‌سبب سیاست‌های نابخردانه‌ی سران حکومت طی سال‌های متمادی و دشمن‌تراشی برای کشور در سرتاسر جهان، اقتصاد کشور به مرز فروپاشی رسیده و بحران‌های اجتماعی و فرهنگی بیش از هر زمان دیگر هویدا شده‌اند.

سران جمهوری اسلامی که دهه‌هاست جز دمیدن در آتش بحران خاورمیانه و اتلاف منابع کشور در راه اهداف جاه‌طلبانه‌ی خود، قدمی در راستای منافه ملی بر نداشته‌اند این‌بار به دنبال آماده‌سازی افکار عمومی برای ورود کشور به رویارویی نظامی‌اند که مانند هر جنگی، حاصل آن جز ویرانی بیشتر برای کشور نخواهد بود.

نهضت مقاومت ملی ایران ضمن محکومیت و تقبیح سیاست‌ها و رفتارهای نسنجیده‌ی سران جمهوری اسلامی، هرگونه ورود خواسته یا ناخواسته به درگیری نظامی را مغایر با سیاست ملی‌گرایی و میهن‌پرستی دانسته که حاصلی جز به خطر افتادن منافع ملی نخواهد بود.

ایران هرگز نخواهد مرد

Print Friendly, PDF & Email

مطالب مرتبط